dijous, 18 de juny del 2009

galetes de xocolata i taronja


Aquesta setmana he fet 3 cops aquesta recepta, i crec que ja n'he entès els truquillos.

1r. Fondre la mantega i la xocolata al bany maria o al microones i barrejar tots els ingredients. A mi el primer cop em va semblar que necessitava més líquid per aconseguir mesclar-ho tot bé, i hi vaig posar un altre ou, però aleshores la massa estava massa flonja.



2n. Deixar reposar a la nevera 2 hores. Perquè? Per què sino al fer les boles, et queda més de la meitat del material enganxat entre els dits!


3r. Fer boletes i aixafar-les amb els dits. Posar-les sobre la safata del forn amb un paper de forn o un motlle de silicona Lékué (així no has d'estar comprant continuament papers d'usar i tirar!)

També es pot aplanar la massa amb un corró i tallar les galetes quadrades o amb motlles de diferenst formes.

Una altra opció és fer una butifarra amb la massa, embolicar-la amb paper film, posar-la al congelador 30minuts i després tallar-la a rodanxes.


4t. Tenir el forn ben calent (220º) i enfornar-les 12-15 minuts (no més, o es cremen!)

Al treure-les potser estan una mica toves, però al refredar-se s'endureixen.

Iep! no me les he inventat jo, sino que he anat enllaçant blogs fins arribar a aquest. Algun dia provaré les altres varietats.

5 comentaris:

  1. soc la teva mare !!!!!

    ResponElimina
  2. quina bona cara !!!!!

    ResponElimina
  3. ahir també en faig fer, de galetes, de mantega i bastant bonetes, jeje

    mare

    ResponElimina
  4. ei, copiona!! ah, avui farem la segona collita de maduixa!!

    ResponElimina
  5. i jo la vuitena collita de maduixa, doncs que et penses?

    ta mare

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!