dijous, 28 de gener del 2010

la clàssica coca de iogurt


És una coca molt fàcil de fer, i la clau està en utilitzar el iogurt com a mesura:
. 1 iogurt
. 3 mesures de farina
. 2 mesures de sucre
. 1/2 mesura d'oli d'oliva
. 4 ous (les clares batudes a punt de neu)
. 1 sobre de llevat químic*
. opcional: ratlladura de pell de llimona, de taronja, vainilla, canyella, anís, ametlles, nous, poma, panses, etc.
Pre-escalfar el forn a 180º. Mesclar tots els ingredients i posar-ho en un motlle. 
Enfornar durant uns 20minuts o fins que al punxar amb un escuradents aquest surti ben net.


* Aclariment: pot ser obvi però jo m'he liat amb el tema del llevat, fins que vaig llegir aquest post de Directo al Paladar. El clàssic sobre de Levadura Royal no és més que Bicarbonat Sòdic i altres components emulsionants que necessiten calor, i la llevadura per panificar és un organisme viu que només s'utilitza per productes que necessiten fermentació, i per tant un temps de repòs a temperatura ambient.

1 comentari:

  1. nena, quina pinta!!!!
    Va, convida'ns un dia a casa i ens fas la coca...
    Petons

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!