dijous, 31 de març del 2011

financiers variats - CWK

Whole Kitchen en la seva proposta del mes de Març, ens convida a preparar un clàssic de la gastronomía francesa: el financier.

Jo mai n'havia fet, però sempre havia pensat que simplement eren com magdalenes en format rectangular o més petit. Gràcies a la proposta d'aquest mes, he descobert que són una massa a base de farina i farina d'ametlla, i sense cap tipus d'impulsor químic. A més, l'elaboració és molt senzilla, no fan falta procediments complicats, de manera que ens poden servir com a un berenar organitzat a última hora.

Ingredients:
- 55gr sucre llustre
- 40gr ametlla molta
- 40gr farina
- 4 clares d'ou
- 60gr mantega fosa a foc molt lent fins que quedi marronosa i desprengui una aroma ametllat molt característic
- opcional: trossets de xocolata, essència d'ametlla, maduixa deshidratada, essència de vainilla, banyats amb xocolata fosa,coco, pell de taronja, taronja confitada, maduixes fresques, cacao en pols, etc.


En un bol mesclar les farines i el sucre llustre. A continuació afegir-hi les clares d'ou d'1 en una, i batre fins a incorporar del tot.


Finalment abocar-hi la mantega fosa una mica freda i colada, i deixar reposar la massa.


Abocar als motlles escollits (els clàssics són els rectangulars, però també es poden fer en els de magdalenes, o en el meu cas que he escollit els de bases de tartaletes), i afegir-hi el complement que més ens agradi.


Les meves varietats:
- maduixa deshidratada
- mirtils dessecats
- coco
- perles de xocolata blanca
- cacao en pols
- cacao en pols i rodanxa de taronja
Enfornar 20 minuts a 180º i desmotllar un cop freds.

14 comentaris:

  1. Ummmmm, m'agraden totes les teves propostes, no deixaria cap sense tastar!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Carai... ja ho he dit jo en un blog que hauria d'haver fet un financier de cada perquè tots m'encantaven i tu ho has fet!! jejejje Molt bona idea ;)

    ResponElimina
  3. Gemmota!
    Quina passada... a casa teva heu fet una festa amb tants sabors oi?? Em declaro incapaç d'escollir-ne un, em quedo amb tots els sabors que has fet. Maquíssim.. fan molt de goig! petonets

    ResponElimina
  4. No podría decidirme por ninguno! menuda delicia que ricos!!!

    Aquí sigo enterita y cumplí el 29!! Así que... esperando a que mi chica se decida, que ya esta echa una reina y ella sin decidirse jaja, ¿tu como lo llevas? veo que en la cocina 100% que bien... yo no podía ni asomarme a la puerta...

    Besotes

    ResponElimina
  5. Apa noia, quin assortiment!! :)
    Es veuen tots deliciosos i sí, a tu no t'han pujat del mig...probaré el cor amb la teva recepta!! :)

    Per cert, em dic Alba, jajajaaj!! Dues persones m'heu dit Íngrid als comentaris de la meva entrada :P

    Molts petonets bonica!!

    P.D.: espero que l'embaràs vagi molt bé!! A veure quan podem veure la teva petitona!!

    ResponElimina
  6. Tu sí que ens saps, de tots els sabors possibles! jejeje T'han quedat molt macos!
    Com va la nena? Ja deus tenir una panxeta fantàstica! :)
    Petonets guapa!
    Sandra

    ResponElimina
  7. T'han quedat fantàstics!!!! Un petó!

    ResponElimina
  8. Ostres Gemma!!! quines versions tant xules ens has fet dels financiers!!! m'encanten! són molt divertits i tenen una pinta deliciosa!
    Molts petonetss

    ResponElimina
  9. Caram quin "surtidillo"!!! impossible triar-ne un, si de cas farem un esforç per menjar-ne un de cada ;)
    Que bons! que bons!

    ResponElimina
  10. ostres Gemma! la juju ha d'estar ben contenta amb les propostes del CWK!!!! t'han quedat genials!! petonets i gaudeis de la recta final!!! ara queda el millor

    ResponElimina
  11. La mantega avellana deixa un gustet especial deliciós, oi?
    Els de coco i maduixa deshidratada serien els meus preferits ;)

    ResponElimina
  12. No he menjat mai els financiers. Aquesta recepta hem recorda unes pastes seques que es diuen Alícies, son diferents ja que es fan amb avellanes, però mira m’ho ha recordat.
    Aquesta varietat de gustos i colors és fantàstica
    Bona cuina

    ResponElimina
  13. D'això se'n diu un bon assortit. La veritat em costa molt decidir-me amb quin em quedo. Potser un trosset de cada un....

    ResponElimina
  14. Tants caps tants barrets... ningú es va quedar sense, eh!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!