dimecres, 9 de març del 2011

pastes de full amb maduixa

Aquest cap de setmana vam fer una calçotada amb La Senalla, la cooperativa de consum d'on sóc sòcia. Tots vam portar coses i jo, com sempre, unes postres. En aquest cas, com que dinàvem a peu dret i a l'aire lliure vaig preferir fer alguna cosa que es pogués menjar sense plat. A més, com que gràcies a Whole Kitchen fa uns dies que vaig fer pasta de full per primer cop, vaig poder comprovar que tot i ser laboriosa, no és difícil, i el resultat és tan satisfactori que val la pena provar-ho i repetir!!

Pastes de full amb maduixa (font: aquí)

- 250gr maduixes
 - 2 culldes de farina
- 2 culltes de farina de panís
- 6 culldes de sucre integral
- pell ratllada d'1 llimona
- 2 culldes de mantega fosa

- 1 ou batut

Primer de tot barrejar tots els ingredients del farcit i els deixarem macerar. Jo ho vaig deixar d'una nit per l'altra. 

Extendre la pasta de full formant un rectangle estret i llarg. A continuació cal colar el farcit en maceració per extreure-li l'excés de suc, i en posarem al llarg del rectanlgel.
Tancar amb la resta de la pasta i segellar amb l'ajuda d'una forquilla.
Amb un ganivet o un talla-pizzes, tallar la pasta a la mida que més ens agradi.


Ara cal pintar cada farcellet amb un ou batut perquè surtin amb un color ben bonic.
Enfornarem a 180º durant uns 20 minuts o fins que es tornin daurats.
Deixar refredar sobre una reixeta i si la temptació és superior, devorar just quan ja no ens cremin la llengua!!
NOTA: l'enfornat és millor fer-lo el mateix dia que es consumiran les pastes.







També ens vaig fer uns quants només amb una presa de xocolata a l'interior ...mmm ...deliciosos!

14 comentaris:

  1. Que bones!!!! i amb aquestes fotos que ens poses, és són irresistibles.....

    ResponElimina
  2. ualaaaaaaaaaaaa! la Juju deu estar donant patadetes, no??? quina bona pinta!!! petonets guapa

    ResponElimina
  3. M'encanta!! així només amb maduixes no l'he feta mai, ha de quedar boníssima!
    Petonets maca!
    Sandra

    ResponElimina
  4. No pots fer aixó a aquestes hores, no hauría de berenar.... però veient aixó..... vaig a la cuina.
    M'encanten!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Quina gana m'ha entrat de cop!! Es veuen delicioses Gemma. Amb maduixes no n'he menjat mai, me l'apunto!!

    Petonets guapa!! :)

    ResponElimina
  6. Pasta de fulls? Maduixes?? A la carpeta de pendents!!! M'agrada aquesta recepta! un petó, Paula

    ResponElimina
  7. Quina preciositat, el color del farcit és impressionant i la pasta de full es veu guapa de debò!

    ResponElimina
  8. Què ben presentat! I molt bo perquè fan molt bona combinació

    ResponElimina
  9. Pastissets de mossegada!, ai que t'hauràn de posar a règim...ja,ja... Una abraçada!

    ResponElimina
  10. Fer la pasta de full a casa és molt complicat... però a tu t'ha quedat fantàstica!
    M'encanta el farcit amb les maduixes, i el de la xocolata també ha de quedar molt bé ;)

    ResponElimina
  11. Una preciositat... amb aquest color. Quina meravella!! petonets

    ResponElimina
  12. A mi que m'encanten les maduixes no em podria resistir a aquestes pastes. Això si, fer la pasta de full encara ho trobo molt complicat.

    ResponElimina
  13. Mmm que ricos! ya me hubiese gustado a mi estar allí, jeje, solo por el postre eh!

    Gemma he de reducir el azúcar, porque la curva corta no me salió bien, tampoco mal solo 2 puntos por encima de lo que se considera bien o normal, la curva larga no me la pudieron hacer porque vomitaba... así que por precaución, tengo que reducir al máximo el azúcar...

    2 mesecitos! eso ya esta ahí, a mi me quedan 2 semanas!!! Como mucho 3... Madre... ejje, ya te contare, Un besazo guapa

    ResponElimina
  14. Catieu, moltes gràcies!

    Judith, la Juju està contentíssima amb tot el què em poso al cos! ;)

    Sandra, doncs ja la pots provar i veuràs que bones que surten!

    Carmen, si no fos perquè la pasta de full vol hores, en tornaria a fer ara mateix...mmm...

    Alba, fes-les, ja veuràs que bones surten!

    Paula, procura que als pendents no hi siguin per gaire temps. Si ho proves, ja em diràs què tal.

    MÀngels, gràcies!

    A peu coix, gràcies per la visita...he passat per algun dels teus blogs...d'on treus el temps per tenir-ne tants?!?!

    Mercè, com que a mi em van dir que havia de menjar per dos...??!!...

    Gemma, no és complicat!!! és laboriós i vol estones de repòs, però tu amb les birgueries que fas, no t'ha de tirar endarrera fer-ne. Prova aquestes pastes i em dius què tal, va!!

    Eri, ja t'ho he dit al teu blog...fes la pasta de full i veuràs que bé que et surt!

    Mònica, has de provar de fer la pasta de full casolana...i si necessites assessorament m'escrius i t'ajudo! Veuràs que al.lucinaràs! Petons!

    Cuinera, només 2 setmanes!?!??! ahhhhh! quins nervis!!
    Espero que el sucre se't controli bé i que tot et vagi molt i molt bé!! Ja em faràs una crònica del part i dels primers dies, així em podré anar preparant! Una abraçada!!

    Moltes gràcies a tots per la visita!!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!