dijous, 1 de desembre del 2011

braç de gitano de xocolata

Aquest braç de gitano el vaig preparar per dinar amb unes amigues i també per Sant Andreu, dia que ha quedat marcat al calendari gràcies a la tieta Lourdes, molt estimada per tota la família, i que, no sé com, aconsegueix saber i recordar tot el què li expliquem (i mira, que entre nebots, re-nebots, néts valencians i avant-passats, té molta feina!).














Base de pa se pessic genovès :
- 3 ous (rovells i clares per separat)
- 100gr de sucre fi (jo en tinc d'integral, i el passo per la trituradora per fer-lo més melós)
- 100gr de farina de kamut
- 1 culleradeta d'essència de vainilla

Batre les clares a punt de neu i afegir-hi de mica en mica el sucre sense deixar de batre. A part, batre els rovells lleugerament i afegir-los a les clares amb moviments molt suaus.
Finalment, afegir-hi la farina passada pel sedàs (o per un colador fi) i barrejar-la també amb moviments suaus.

Posar la massa sobre la safata del forn amb paper sulfuritzat al damunt o sobre una base de silicona molt baixa, i enfornar a 180º uns 10 minuts.
De seguida que estigui cuit, cal desmotllar-lo sobre un drap humit i enrotllar-lo (si esperem a que es refredi ens serà impossible)(fotos del pas a pas aquí).

Farcit de trufa:
- 160gr de xocolata negre fondant
- 100mL + 100mL de nata per muntar

Escalfar la xocolata fins a 40º i remoure fins que es fongui tota; escalfar 100mL de nata fins a 40º i barrejar amb la xocolata fosa.
A part, batre la nata restant i amb moviment suaus incorporar-la a la xocolata.

Un cop el pa de pessic estigui ben fred, desenrotllar-lo i farcir-lo amb la trufa, arribant bé als laterals però deixant 2 cm sense farcir just al final.
Tornar a enrotllar i deixar reposar a la nevera.

Cobertura cítrica:
- 1 tassa i mitja de sucre glaç
- 3 cullerades de suc de llimona
- 1 culleradeta de pell de llimona ratllada
- pel damunt: caramelets de xocolata

Barrejar tots els ingredients fins a obtenir una crema densa; abocar-la sobre el pa de pessic deixant que vessi pels costats.
Finalment, posar els caramelets com més ens agradi (jo els he fos una mica a l'escalfor d'una espelma, per poder-los enganxar bé!)

14 comentaris:

  1. M'encanten els braços de gitano i la decoració d'aquest és molt maca
    Petons

    ResponElimina
  2. Fa anys que no faig cap braç de gitano!!! t'ha quedat molt maco Gemma. Petonets

    ResponElimina
  3. Això dels lacasitos és un bon invent, eh? Un dia d'aquests ho hauré de provar... el que no he intentat mai és el braç de gitano.. em fa certa por... veig que a tu t'ha quedat molt xulo!!! Petons

    ResponElimina
  4. Gemma, veig que aquest blog comença a reemprendre la seva activitat. Ja comences a tenir més temps!!! i si l'has de dedicar a fer aquestes delícies els teus en deuen estar la mar de contents.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  5. mmm quina bona pinta! no solen agradar-me aquests dolços, però t'ha quedat amb molt bona presència. El toc dels Lacasitos l'he trobat molt original, aporta molt de color a la recepta.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  6. Un clàssic sensacional que sempre triomfa. Aquesta cobertura cítrica é smolt original, ha de quedar ben bona!

    ResponElimina
  7. Quin braç més suculent que ens has preparat!

    ResponElimina
  8. M¨agrada la cobertura cítrica que mesclada amb la xocolata dels Lacasitos deu estar...

    ResponElimina
  9. Anna, gràcies!

    Judith, moltes gràcies! Jo no n'havia fet fins fa poc i m'agrada molt el resultat.

    Marina, els lacasitos són tan bons que queden bé a tot arreu ;) Prova de fer el braç i veuràs que no és tan difícil com sembla, a mi em va sorprendre!

    Gemma, ja veus que ara cada cop tinc més temps! És que la Joana és una santa i a les 9 ja dorm i jo em prenc el meu temps per fer cuinetes!

    Nee, el braç de gitano és suau i és dels postres més lleugers que conec, tot dependrà del farcit que hi posis.

    Gemma, gràcies a tu, perquè el primer que vaig fer va ser seguint les teves indicancions del braç amb lemon curd ;)
    La cobertura cíttrica queda molt lleugera i suavitza el punt dolç de la xocolata...te la recomano.

    MÀngels, gràcies!

    Cristina, com deia, la cobertura cítrica contrasta molt bé amb la dolçor de la xocolata. No volia cobrir-lo de xocolata perquè per festes ja faré el tronc de Nadal que té doble racció de xocolata!

    Moltes gràcies a totes per la visita i pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  10. Quin braç! No le fet mai aquesta cobertura cítrica però m'ha agradat molt i ho penso fer

    ResponElimina
  11. Núria, Alfons i Dolça, moltes gràcies!
    Si el proveu, espero que m'expliqeu els resultats!

    Petons!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!