dissabte, 9 d’octubre del 2010

pastís de xocolata i nata

Fa uns dies vaig portar aquest pastís com a postres d'un sopar fantàstic. El vaig trobar al meravellós blog Dit i Fet de la M.José, i només veure'l vaig saber que el faria així que tingués una ocasió. 
Hi vaig fer unes variacions: vaig subtituïr la base de pa de pessic per una de galetes i mantega, les cireres per mores recent collides, i no hi vaig posar el kirsch.
El resultat va ser un pastís molt cremós que a mi em va recordar al Dalky de xocolata que prenia de petita.


Ingredients:
- unes quantes galetes + mantega fosa
- unes quantes mores fresques (es poden congelar molt bé)
- 150 g de xocolata de cobertura
- 300mL + 200mL de nata muntada
- 250mL de llet d'avellanes
- 3 ous (rovells i clares separats)
- 3 cullerades de sucre integral
- 6 fulles de gelatina (o 36gr de gelatina en pols)

Preparar la base: triturar les galetes i barrejar-les amb una cullerada de mantega fosa (al microones o al foc). Aixafar-les amb l'ajuda del cul d'una cullera i cobrir la base del motlle, preferentment desmotllable. Posar-ho a la nevera perquè quedi més pres.


Mentrestant, en un cassó al foc, fondre la xocolata amb la llet i la gelatina (si és en fulles, cal haver-la estovat amb aigua prèviament). Colar la mescla.


A part, batre els rovells amb el sucre fins que quedi una textura cremosa, i barrejar-los amb la xocolata i 300mL de nata muntada.


Batre les clares a punt de neu i incorporar-les a la mescla anterior amb moviments suaus.

Treure la base de la nevera i abocar-hi la meitat de la crema de xocolata lentament. Tornar a la nevera fins que qualli una mica.


Barrejar els 200mL de nata muntada que ens queden amb uns quantes mores netes i seques. Repartir-ho tot sobre la crema de xocolata.


De seguida, ja hi podrem tirar la resta de la crema pel damunt, i ho tornarem a la nevera fins que qualli del tot. És un pastís que convé preparar-lo amb unes hores d'antel.lació o fins i tot el dia abans.

Decorar al gust.

6 comentaris:

  1. M'has fet anar a la infantesa amb això del dalky, a casa ens agradava molt!!
    Aquest pastís és preciós, i segur que ha de ser molt i molt bo! Un petó!

    ResponElimina
  2. Ostras que boooooo!!!!
    Me encanta guapa!
    Con tu permiso me anoto esta receta ya que tengo que comerme un trozo cuento antes, preciso...preciso!!!

    Muaaaaaaaaaaaa

    ResponElimina
  3. Ei, això ha de ser una delícia total, me l'apunto, i més si s'assembla al Dalky!

    ResponElimina
  4. A mi també m'agradava cantidubi el "Dalki"...però el canvio rapidament per aquest fantàstic pastís ara mateix!!!m'apunto la formula, segur el faré algun dia!Una abraçada Gemma.

    ResponElimina
  5. Però què és això? quina cosa més bona, no?? Hauré de començar a buscar blocs amb receptes baixes en calories per compensar una mica! jiji!!

    T'ha quedat perfecte, de debò!

    Molts petonets!

    ResponElimina
  6. jaja! ja veig que a tots us ha encantat la comparació amb el Dalky...és que els sabors de quan erem petits deixen petjada!

    Moltes gràcies per passar pel blog i pels vostres comentaris!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!