dissabte, 25 de desembre del 2010

galetes decorades - HEMC 49


hemc 49 - navidadPer aquest Hemc dedicat a les receptes de Nadal, què millor que presentar les típiques galetes decorades però amb xocolata blanca. Algun cop he provat la cobertura clàssica amb merenga i sucre llustre però no me n'acabo de sortir.

Ingredients:
- galetes de formatge (que ja faig fer amb cor de llimona)
- xocolata blanca
- colorant alimentari
- perletes de sucre de colors

Un cop tenim fetes les galetes i les hem deixat refredar, ja podrem posar la xocolata blanca al microones o al bany maria fins que es fongui (al microones s'ha de vigilar que no es cremi, i és millor treure-la i acabar de fondre-la tot remenant vigorosament).



Per utilitzar el colorant és millor agafar-ne una petita quantitat amb un escuradents nou cada vegada que en volguem més, per no contaminar el colorant i que ens duri molt de temps.
 

Un cop tenyida al nostre gust i amb l'ajuda del Decopen (una eina fabulosa que no us podeu deixar perdre), es comença fent el contron del dibuix per tal de que al omplir-lo sigui més fàcil i la cobertura no vessi per on no toca.
Amb les estrelles, vaig fer les tires rectes i amb una espàtula les vaig aplanar i escampar.


Un cop seca la base, es poden fer els adornaments i enganxar-hi perles de sucre que volguem. A les estrelles també hi vaig espolvorejar sucre normal que va quedar una mica enganxat.

Aquestes galetes les vaig dur al sopar de Nadal que cada any fem amb les amigues d'EGB, i van ser tot un èxit!

16 comentaris:

  1. Gemma preciosa! Feliz día de navidad! que galletas más bonitas y que ricas han tenido que quedar, me gusta que estén decoradas con chocolate en vez de con glasa, la glasa aunque es muy resultona a mi me empalaga!

    FELICIDADES!!!! No sabía que también ibas a ser mama, la verdad que ando un poco desconectada, espero que me perdones ;-), y una niña!!! Yo también espero una niña, pero nosotros la esperamos para marzo, se van a llevar muy poquito tiempo!

    Un besito

    ResponElimina
  2. Hola Gemma,
    Acabo de veure pel comentari que seràs mamà ... ENHORABONA!!! Com gaudirà la teva filla de les teves receptes culinàries!! Estic amb tu amb que el Decopen és una eina imprescindible, ... la tinc fa un mes i no se com podia treballar abans.. Les galetes, fabuloses. Jo encara no he provat fer-les amb glassa, però aquesta setmana vinent ho faré i després provaré aquestes teves amb xocolata blanca. Petons!

    ResponElimina
  3. Hola cuinera!
    A mi la glassa també m'empalaga, i la trobo difícil de trenallar, encara no li he trobat el truquillo.
    Ah, y no sufras, que creo que eres a la primera blogger a quien se lo he dicho ;)

    Eri, gràcies! No sabia si fer un post especial, com altres blocaires han fet...crec que la nena sortirà xocoadicte! jaja!!
    Ah! pel meu cumple em van regalar la nova versió del decopen, molt més gran i ideal per decorar amb nata i fer floretes i altres virgueries...ja el posaré a algun post i veuràs! Petons!

    Gràcies per la visita i pels vostres comentaris!!

    ResponElimina
  4. Són precioses!!!! vaja manya que tens...feliç fin d´any...un petonet

    ResponElimina
  5. Quina guapada, decorar-les amb xocolata tenyida és una idea genial! Bones festes!

    ResponElimina
  6. T'han quedat unes galetes precioses :)
    Bon Nadal i feliç 2011!

    ResponElimina
  7. aquestes galetes t'han quedat fantàstiques, ... molt nadalenques!!
    Bones Festes

    ResponElimina
  8. Quines galetes més xulessss!!!Encara no m'he llançat amb les galetes decorades, però després de veure això crec que ho he d'intentar ja, però ja!! El Decopen un invent fantàstic!!! Quan ho vaig comprar pensava "au, un altre capritx gastronòmic!!", però no!! L'he amortitzat i de sobres!! Un petó i enhorabona per la nena!!Paula

    ResponElimina
  9. M'ha agradat això de decorar-les amb xocolata!
    Ep, seràs mare d'una nena! Moltes, moltes i moltes felicitats.
    Xocoadicta? Jo per l'Aina vaig menjar molta xocolata i és xocoadicta...
    Molts petonets i que tingueu un feliç 2011, clar que amb el regal que us ve de camí ho serà segur!
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Hola guapa, moltes gràcies per la teva visita i pel teu comentari.
    Hem vingut a fer-te una visita i ens ha agradat molt tot el que fas. Aquestes galetes, fantàstiques i amb xocolata tenyida, boníssimes.
    Feliç 2011!!!!

    ResponElimina
  11. Gemma!! He estat uns dies super desconectada i avui he començat a xafardejar per la xarxa i just descoreixo que seràs mare!!! Moltíssimes felicitaaats!!Tindràs una nena, quina passada i quina entrada d'any més fantàstica, no? Enhorabona, segur que seràs una madrassa!
    I bé, les galetes, genials! Jo sempre faig servir glassa amb sucre llustre i clara d'ou o merengue i tot i que queden boniques, sempre em semblen massa dolces. Amb xoco tinc la sensació que han de quedar molt més bones!!

    Mooolts petonets i feliç any 2011!!

    ResponElimina
  12. Gemma!! He estat uns dies super desconectada i avui he començat a xafardejar per la xarxa i just descoreixo que seràs mare!!! Moltíssimes felicitaaats!!Tindràs una nena, quina passada i quina entrada d'any més fantàstica, no? Enhorabona, segur que seràs una madrassa!
    I bé, les galetes, genials! Jo sempre faig servir glassa amb sucre llustre i clara d'ou o merengue i tot i que queden boniques, sempre em semblen massa dolces. Amb xoco tinc la sensació que han de quedar molt més bones!!

    Mooolts petonets i feliç any 2011!!

    ResponElimina
  13. MJose, venint de tu, és un afalac! Gràcies!

    MÀngels, Gemma i Alfons, gràcies!

    Paula, jo també tinc coses que no han servit per gaire més que per estrenar-les, però el decopen el faig servir cada dia més!

    Mònica, gràcies! I emconsola saber que l'Aina també és xocoaddicte i no és cap problema! No m'estranya! jaja! Gràcies!

    Catieu, gràcies per tornar-me la visita! Ens veiem per aquí!

    Alba, aquests dies tots estem una mica enfeinats preparant coses pels àpats! Ja veus que no havia fet cap post anunciatiu, però al final ha sortit a la llum! Ja us n'ensenyaré un bocinet quan la tingui per aquí...de moment a esperar 4 mesets!
    Prova les galetes amb xoco i ja em diràs què en penses! Petons!!

    Moltes gràcies a tots per la visita i pels vostres comentaris!

    FELIÇ 2011!!

    ResponElimina
  14. Hola Gemma!
    Ostres, quines galetes més xules! Jo això de les geletes és una cosa que admiro molt, per què no me'n surto gaire...
    I moltes felicitats per l'embaràs! Mira que bé que ho tindrà, ta filla, amb galetes tan bones fetes de casa!

    Molt bon any nou!

    ResponElimina
  15. Gemma, ets una màquina!!!! quines galetes més maques, t'han quedat fantàstiques. Jo aquest Nadal he fet una mica en ronso, em sembla, i m'he deixat convidar, que ja toca de tant en tant, no?
    Petonets

    ResponElimina
  16. Uau! Que xules, Gemma! Aquesta tarda en vull fer i m'aniran molt bé aquestes idees! Una cosa, el colorant alimentari que va amb tubets també s'ha de desfer amb xocolata blanca? Ara no sé si va directe o no... gràcies!!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!