dijous, 4 de febrer del 2010

pa

La recepta  l'he tret del llibre del Jamie Oliver que tinc a casa (és un Isma Prados a l'anglesa, i té tants fans com detractors). A mi m'agrada perquè ho explica tot d'una manera molt planera i engrescadora i sembla que hagi de ser molt fàcil.


- 500gr de farina de força (consulta aquí el perquè)
- 300mL d'aigua calentona
- 15gr de llevat per panificació 
- 1 culleradeta de sucre o mel
- 1 culleradeta rasa de sal

1r pas En un got barregem el llevat amb la mel una mica calenta i 1 cullerada d'aigua. Així aconseguim que el llevat comenci a alimentar-se del sucre. A mà o en un bol elèctric (meravellós com el que jo tinc) hi posem la farina, la sal i el got amb el llevat. Comencem l'amassat.
Hi anem afegint l'aigua de mica en mica. Per algunes farines caldrà posar-li tota i per altres en faltarà. Que cadascú decideixi.
Sabrem que la massa ja està llesta quan es desenganxi de les parets i/o de les nostres mans, i quan al fer-hi un forat aquest surti ben definit (ho va explicar molt bé el Xavier Barriga, del forn Turris, al cuines de tv3) .

2n pas. Primer descans de la massa durant 30-50 minuts. La tapem amb un drap una mica humit i si pot ser la posem en una zona calenta (al costat del forn). 
 
3r pas. Un cop ha doblat el seu volum li donem unes voltes molt suaus per fer la forma del pa, però s'ha d'intentar no trencar-la gaire. Ara li podem fer uns talls a la crosta. La deixarem reposar uns 30-50 minuts més.

4t pas. La posem al forn amb una cassola d'aigua a sota, per crear un ambient humit. El temps sempre dependrà del forn i de la forma de la massa. Jo li vaig posar uns 40minuts. Deixar refredar sobre una reixeta abans de tallar.


1 comentari:

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!