dimecres, 29 de juliol del 2009

la meva primera ESFERIFICACIÓ

Ahir (per fi), vaig estrenar el KIT D'ESFERIFICACIÓ que em va regalar l'Andreu, i la veritat és que és divertidíssim, com jugar al queminova! Cal dir, però, que no té res d'artificial, sinó que tots els productes són perfectament coneguts (com l'alga agar, la lecitina de soja, un subproducte del blat de moro,...)


Primer vaig atrevir-me amb una gelatina de fruits del bosc. No és descobrir la sopa d'all, ja que amb qualsevol gelatina del mercat es pot fer; al kit hi ha alga agar-agar.

I després vaig fer una esferificació de suc de cíndria. Això sí que ja són paraules majors, però seguint les instruccions al peu de la lletra, me'n vaig sortir prou bé!

5 comentaris:

  1. aviam quan tastaré tot aixó que fas ... que si pastisos que si esferificació, etc

    la pagesa

    ResponElimina
  2. kin nivell tu!!

    capdepà!

    ResponElimina
  3. algú té la recepta de l'esferificació de xocolata?? si la teniu i me la poguessiu passar em farieu un gran favor.

    Gràcies!

    ResponElimina
  4. ostres! doncs no en tinc ni idea, jo sóc una amateur...ja ho demanaré a blocaires que en saben més.

    Gràcies per visitar el meu blog!

    ResponElimina
  5. Anònim, et rrenvio el missatge de twitter que m'ha enviat un bon cuiner:

    MartiApunts (www.apuntsdecuina.com)

    @lagemmota Suposo que la idea és fer una especie de crema de xocolata, no? aquest tema no el conec massa però em sembla que hauries de mirar la esferificació inversa ja que a la crema suposo que li afegiràs llet. Ja et dic que aquests temes no els controlo; si no, pots congelar unes boles de xocolata i banyar-les en gelatina vegetal. Una vegada atemperada quedarà la xocolata líquida i la gelatina quallada.

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!