diumenge, 20 de juny del 2010

flam d'ou - HEMC #45

hemc #45 - la cocina de mamaAquest mes, la temàtica de l'HEMC consisteix en fer una recepta de la mama. Sembla fàcil, ja que totes les mares d'aquest món saben cuinar i ho fan millor que la seva prole, però jo que tinc un blog gairebé dedicat a les postres, m'he trobat amb una mare que fa guisats i canelons extraordinaris, però que és tan poc llaminera que sembla mentida que li hagi sortit una filla com jo.

Pensant, pensant, em va venir al cap les flameres que tantes vegades he vist per la cuina, i que fins i tot jo havia utilitzat de petita. Així que, ahir dissabte, li vaig demanar que es posés el devantal i que em preparés els flams d'ou que encara fa de tant en tant.

Cuiners i cuineres, us presento les mans de la meva mare (que m'agraden molt...)

- 1/2 L de llet
- la pell d'una llimona
- 6 clares d'ou + 5 rovells
- 150gr de sucre
- 6 cullerades de sucre pel caramel + un polsim d'aigua

Es posa la llet al foc junt amb la pell de la llimona. Quan arrenca el bull es retira i es reserva.











A part, batre els rovells i les clares amb els 150gr de sucre, i es barreja amb la llet.














Ara posarem els 60gr de sucre amb un polsim d'aigua a foc lent fins que es torni marró fosc (se sap que està a punt quan desprèn un aroma a caramel inconfundible).

De seguida es tira una mica de caramel a cada motlle, i a continuació la crema.

Finalment, posarem un cassó gran amb aigua al foc i hi posarem els motlles a dins per fer un bany maria, fins que els flams estiguin cuallats.

NOTA: me mare em comenta que quan fa el bany maria dins el forn, els flams li queden millor.
Per variar una mica la presentació dels flams, li hem afegit una mica de la melmelada de cireres que va preparar fa uns dies. I d'això sí que n'és una experta. N'ha preparat de maduixes, de préssecs, d'albercocs i fins i tot de kiwis. La recepta? A ull...unes quantes cireres desossades, una mica de sucre (però no tant com de cireres, o seria massa dolça), un raig de suc de llimona (que ajuda a que es conservi millor), al foc, minipimer perquè no hi quedin grumolls i llest! Ja en tinc un pot per emportar-me a casa meva! (...també m'agrada la lletra que fa).

10 comentaris:

  1. Falm i melmelada de cireres, aixo ha de ser bo....aquesta recepta la guardo!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  2. Hola preciosa, a casa passa el mateix, la mare guisa però això de les postres no ho toca massa!!!! Aquests flams d'ou son una autèntica delícia.
    Molts petons, i moltes gràcies.

    ResponElimina
  3. Aquest flam amb la mermelada de cireres t'he d'estar boníssim que combinaçió més temptadora.
    patonsss

    ResponElimina
  4. m'encanten akts tipus d receptes
    aixi tant tradicional i casolà jejeje

    :)

    ResponElimina
  5. Gràcies per participar al hemc y per compartir aquest clàssic!

    ResponElimina
  6. Entenc perfectament que t'hagi costat triar la recepta, je je je... Altre cop tornem a coincidir ;)
    Aquest flam és un clàssic deliciós, has triat molt bé! I amb la melmelada, mmm.... boníssim!

    ResponElimina
  7. Els flams són un clàssic i com a tal, que durin sempre!

    ResponElimina
  8. Quins records! els flams que fan les nostres mares són els millors del món, i les flameres de tota la vida.
    Molt bona aportació a l'hemc, encara tinc pendent de posar la meva...
    Mil petons i molt bona revetlla!

    ResponElimina
  9. Això és un bon flam, d'aquells que agraden a tothom! I la melmelada de cireres, que bona!

    ResponElimina
  10. A la família el flams eren una de les especialitats de l'avia. Ara ja no la tenim amb nosaltres i hem hagut de prendre el relleu...

    El teu es veu sensacional!! Una bona aportació al HEMC :)

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!