dimecres, 8 de desembre del 2010

pastís xixona i xocolata

Aquí teniu un pastís que vaig preparar a les 7 de la tarda per un sopar a les 9...així que el seu mèrit és ser ràpid, fàcil i resultón!
A més, celebràvem Sant Andreu (30 de Novembre) amb una mica de retard, però amb la companyia que cap any ha fallat! Gràcies Lourdes!

Aquest pastís està basat en el famós de 3 xocolates, però enlloc de cuallada he utilitzat InstantGel a les dues capes (un producte de Sosa que substitueix perfectament les fulles de gelatina, però amb l'aventatge de que no necessita calor i es pot utilitzar per preaparacions fredes com gelatines de fruita, etc.). La capa de torró la vaig treure del blog de la Mercè, tan ple de familiaritat i bones idees!

Pastís de xixona i xocolata:


Capa de xixona
- 125gr de torró de xixona esmicolat
- 125mL de llet
- 100mL de nata per muntar
- 25gr de sucre
- 24gr d'InstantGel (o 3 fulles de gelatina)

Batre tots els ingredients i al final afegir-hi l'InstantGel. Si cal batre amb la batedora elèctrica per evitar grumolls.
Abocar al motlle escollit i deixar quallar (si tenim pressa es pot posar al congelador) mentre preparem la següent capa.


Capa de xocolata
- 150gr de xocolata negre
- 250mL de llet
- 250mL de nata per muntar
- 75gr de sucre
- 24gr d'InstantGel (o 3 fulles de gelatina)

Posar al foc tots els ingredients fins que s'homogenitzin. Deixar refredar una mica i afegir-hi l'InstantGel. Si cal es pot batre.
Abocar sobre la capa de torró ja mig cuallada  amb una cullera girada al revés entremig per tal d'evitar que caigui amb massa força i trenqui la capa anterior (jo no vaig esperar prou i la capa de xixona no estava del tot quallada, se'm va barrejar una mica amb la de xocolata).


Deixar refredar el pastís a la nevera (o al congelador si anem curts de temps).

14 comentaris:

  1. Hola,
    Que bo, xixona i xocolata! Si que té mèrit si, suposo que ho tindries previst per que sinó... quins nervis! Diumenge vaig fer el famós pastís de tres xocolates per un aniversari i a tots els i va encantar. Però aquest és una variació molt temptadora... Felicitats!

    ResponElimina
  2. Ole ole!! 2 horetes i aquesta meravella!! T¡ha quedat genial. A part, xocolata i xixona...uff, ha d'estar de mort.
    Per cert, no coneixia l'instant gel. Em sembla molt útil, m'ho apunto!! :)
    Molts petonets!

    ResponElimina
  3. Quina cosa més bona, i molt fàcil i ràpid de fer.
    Jo també soc de Sant Andreu jajaja.
    Un petó

    ResponElimina
  4. Hola!!!
    Guauuuuuuuuuuuu que maravillaaaaa...ñam ñam ñam ñam..me encanta, me lo llevo enterito para mí solita!!
    Tomo nota pues tengo serias dudas de los postres navideños y me has dado un gran idea!!
    Gracias por compartir esta receta tan buena!!
    Besitos guapa

    ResponElimina
  5. UUYyyy que no he puesto bien el enlace!!
    Mil besitosss

    ResponElimina
  6. Gemma: ¡ añade un traductor a tu Blog, por favor!. Me falta vocabulario, y, si quiero hacer alguna receta, me faltan datos...Ésta me encantaría!!
    Un beso desde Almería!!

    ResponElimina
  7. Gemma, quina meravella de pastís ultra-mega-supra-multi-turbo-ràpid!, no crec que m'hi hagués atrevit...Està clar que ets valenta i que tens bon gust!Els teus amics et deuen tenir en un pedestal!Un petó!

    ResponElimina
  8. Això ja fa olor de Nadal, je je je...
    Per ser un pastís improvisat a l'últim moment t'ha quedat immillorable! No he utilitzat mai l'instant gel, però ha de ser molt pràctic no haver d'esperar tanta estona qua qualli, així pots fer el pastís el mateix dia ;)
    La combinació de gustos ha de quedar molt bona, de vici total!

    ResponElimina
  9. T'ha quedat una guapada, i si a més està fet en tan poc temps, això és un rècord, quina passada noia!

    ResponElimina
  10. Doncs per bones idees les teves! Aquest pastís té molt però que molt bona pinta, ideal per aquestes festes nadalenques, per Sant Andreu o quan sigui, perquè si la companyia és bona el sopar és bó.
    Bon cap de setmana, guapa!

    ResponElimina
  11. Una altra vegada jo. Nena, entrat a la web de Sosa i he quedat alucinada del que tenen aquesta gent. Però tot això és a nivell professional, no? On trobes aquests productes?

    ResponElimina
  12. Ostres, això vol dir tenir olfacte de cuiner, quina rapidesa i quina combinació més resultona xixona amb xocolata...

    Felicitats.

    ResponElimina
  13. Eri, durant el dia vaig estar pensant postres, i creia que tindria tota la tarda, però finalment per feina vaig arribar més tard...així que rapidesa!!

    Alba, gràcies! Se'm van barrejar una mica les capes, però no estava malament...La casa Sosa tenen coses fantàstiques!

    Vermells, i tant!! però és que em sabia greu no dur res quan ja ho havia promès!

    Glòria, sí que és ràpid!
    Em sap greu, però no sóc del barri ;) sino que el meu company es diu Andreu i és l'únic Sant que celebrem perquè ve la Lourdes, una tieta que tothom s'estima molt!

    Cris, pren nota, perquè fent les combinacions que més t'agradin et sortiran unes postres resultones i ben bones!

    Pilar, ahora lo hago...espero que traduzca bien!

    Mercè, jaja! em vaig atrevir perquè hi ha confiança i si alguna cosa no surt bé del tot m'ho perdonen! jaja!!

    Gemma, sí, la combinació és molt nadalenca, però que sàpigues que la barra de turró era encara de l'any passat! jaja!

    M.Àngels, gràcies!

    Gemma, espero que et serveixi per algun dia que no tinguis gaire temps. Jo els productes de Sosa els trobo a la botiga Gadgets i Cuina (la coneixes? jo quan hi entro em torno boja...)

    Critinsa, benvinguda al blog! Ja he entrat al teu i em sembla una xulada!

    Moltes gràcies a tots per la visita i pels vostres comentaris!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!