diumenge, 6 de novembre del 2011

pastís de pastanaga

Des de que vaig veure la recepta al blog de l'Alba, tenia el cuquet de fer aquest clàssic de la cuina dolça. Finalment, la setmana passada ens vam reunir un grup de mares amb qui compartim hores xerrant de xumets, de son i bolquers, però també amb les que trobem estonetes per disfrutar del menjar i de la bona companyia!
Per dinar cadascuna vam dur una cosa, i tot estava deliciós: l'humus i el pa casolans, l'amanida fresqueta, la carbassa amb ceba caramelitzada i formatge de cabra, les crestes argentines amb denominació d'origen, les galetes i les infusions! I per postres, jo vaig dur aquest pastís molt tendre i amb una cobertura suau i un punt àcida que a mi em va agradar molt.

Ingredients pel pa de pessic (semblant al de l'Alba, però amb lleugeres variacions, extret del llibre 500 pasteles, Ed.Blume):
- 150gr de sucre morè
- 50gr de sucre blanc
- 240mL d'oli de girasol
- 3 ous
- la pell ratllada d'una taronja
- 1/2 culleradeta de gingebre ratllat
- 1 culleradeta de canyella
- 230 gr de farina d'espelta
- 15gr de llevat químic (impulsor)
- 2 pastanagues grans
- 90 gr de nous picades


Primer de tot es barregen els sucres, l'oli i els ous; seguidament s'hi afegeix la pell de taronja i les espècies. En un altre bol es barreja la farina i l'impulsor, i s'afegeix a la massa, sense batre excessivament.
Finalment es ratllen les pastanagues i s'afegeixen junt amb les nous.
Es posa la pasta en un motlle (si no és de silicona cal emmantegar-lo i enfarinar prèviament) i s'enforna a 180º durant 40 minuts (o fins que al punxar amb un escuradents aquest surti net i sec). Deixar que refredi i desmotllar-lo.


Per la cobertura de formatge:
- 200gr de formatge cremós
- 1 culleradeta de suc de llimona
- 90 gr de sucre llustre

Barrejar tots els ingredients, que fàcilment s'uniran i formaran una crema motl fàcil d'untar un cop el pa de perssic estigui ben fred.


Pastanaga caramelitzada: (idea d'aquest blog)
- una pastanaga ben bufona tallada a rodanxes 
- i un tros a tires en fines
- 1 got d'aigua
- 1 got de sucre

Posar al foc l'aigua amb el sucre, i quan arrenqui el bull tirar-hi la pastanaga i deixar-la coure uns 5 minuts, o fins que es torni una mica transparent.


Treure la pastanaga de l'aigua i, sense apagar el foc, deixar que l'aigua i el sucre bullin una estona sols fins a fer un almíbar suau. Tirar-hi de nou la pastanaga, apagar el foc, i deixar reposar.

Per acabar, posar els trossets de pastanaga per sobre el pastís com més ens agradi.

 

12 comentaris:

  1. mmm m'encanten els dolços de pastanaga, el teu te una pinta exquisita, es veu molt tendre i esponjós, com a mi m'agrada, segur que està boníssim!!
    Els dinars en què cadascú porta un plat solen ser molt divertits, jeje, i serveixen per a provar estil diferents de cuinar i propostos diverses.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  2. Ai els pastissos de pastanaga! Quan en proves un te'n fas addicta de per vida! Quina bona pìnta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Sí, que són bons els pastissos de pastanaga!
    Jo els vaig descobrir l'any passat i ara en sóc fan incondicional. M'apunto la teva versió!
    Petons!

    ResponElimina
  4. Has preparat una veritable delícia, jo també el vull provar!

    ResponElimina
  5. Saps?, aquest pastís m'ha agradat moltíssim!, i aquesta cobertura dona molt de joc!Prenc nota! (espero tot us vagi molt bé familia!)un petó.

    ResponElimina
  6. Fa un munt que el vull fer. La teva recepta m'agrada, sobretot també perquè porta sucre moré.

    ResponElimina
  7. nee, sí que va quedar esponjós! és una recepta que repetiré segur!

    Sandra, segur que me'n fagi addicta perquè ja tinc ganes de repetir-lo o fer-ne una versió en magdalenes...

    Paula, aquesta versió potser ja l'has provat, però jo és el primer que faig i m'ha encantat!

    MÀngels, prova'l i ja em diràs què tal...

    Mercè, pren nota de la cobertura que segur que t'agradarà! Ah, la vida en família ens va molt bé! ;)

    Núria, no t'hi pensis més i prova aquesta versió del pastís de pastanaga, que és molt fàcil de fer i el resultat és molt bo!

    Moltes gràcies a tots per la visita i pels vostres comentaris!

    ResponElimina
  8. Bonica!!
    Què bé que us agradés el pastís!! Amb farina d'espelta, oooh!! l'hauré de tastar.veig que la corbertura també és diferent i més sana, jeje!
    Sigui com sigui, què bons són els pastissos de pastanaga!!

    Merci per mencionar-me, ets un solet!!

    Ah, i la pastanaga de decoració, molt original!

    Molts petonets!! :)

    ResponElimina
  9. Segur que va ser un gran dinar!!! Una bona manera d'acabar amb aquest pastís, la cobertura és perfecte!!! petonets

    ResponElimina
  10. Segur que amb aquestes postres, la reunió de mares va anar molt millor, je je je...

    ResponElimina
  11. Em preocupa molt que la revifalla del blog hagi coincidit amb el meu viatge per les amèriques. MOOOOOLT! Quina pinta! :)

    ResponElimina
  12. Ai Jordinyu, si no estiguéssis tant lluny ja saps que et guardaria un taper amb un bocinet de cada pastisset...Petons de la Juju!!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!