dimarts, 1 de maig del 2012

tarta de poma i kiwi



Últimament em venen molt de gust les tartes afruitades, ja sigui perquè són molt fresquetes com perquè no solen ser gaire difícils de fer.
Aquesta la vaig fer ahir al vespre en un plis, i sense fixar-me gaire en les quantitats dels ingredients.

Base de galeta: 
- farina
- sucre
- mantega freda
- aigua molt freda

Per fer la base podeu seguir les instruccions de la tarta de poma enreixada que faig fer fa uns mesos. En aquella ocasió va quedar una massa molt més fullada perquè hi vaig posar més quantitat de mantega, però com que ahir hi havia la que hi havia a la nevera, la massa em va quedar més semblant a una galeta, però no per això menys bona.
Farcit:
- 2 pomes pelades i tallades a daus
- 6 kiwis pelats i tallats a daus
- el suc d'1 llimona
- sucre al gust
- 4 espècies (canyella, nou moscada, clau i gingebre) 

Mesclar tots els ingredients i deixar-los macesar mentre fem la base.

Per muntar la tarta només caldrà extendre una base rodona al motlle, posar-hi al damunt el farcit i fer un enreixat amb la resta de massa de galeta. Amb la massa que em va sobrar vaig fer uns cors decoratius.
Enfornar-la uns 40 minuts o fins que es vegi daurada i llestos!


Feliç 1 de Maig!

10 comentaris:

  1. oh Gemma! M'has captivat, això del kiwi no ho he provat mai amb pastís i hi ha de quedar boníssim. Bon dia 1!

    ResponElimina
  2. Ostres quina pinta!! el kiwi també m'ha impresionat a mi i tot!! bona pensada de postre! petons

    ResponElimina
  3. Que delicia Gema, me llevo un trocito para el postre, las tartas de fruta tienen un puntito que son una tentación comerlas.

    ¿Como esta Joana? ¿Cuanto le queda para el cumple? Claudia cumplió un añito hace poco ¡esta mas mayor, ya camina solita!.

    Muchos besitos en especial para Joana.

    ResponElimina
  4. Tu en un plis-plas!!!!!!!!!!! i a menjar un pastís boníssim!

    ResponElimina
  5. Encara en queda? A casa meva no hauria durat ni cinc minuts...
    Nani

    ResponElimina
  6. No he posat mai kiwi en un farcit que ha d'anar al forn... ho provaré! Amb l'enreixat queda una tarta preciosa.

    ResponElimina
  7. T'ha quedat molt bé aquesta tarta! Que bona! Petons

    ResponElimina
  8. a casa mai falten kiwis, i saps que no els utilitzo per cuinar???? m'has donat una gran idea. Molts petonets guapa

    ResponElimina
  9. Les tartes afruitades ens agraden molt, peròa casa ens passsa com a la Judith, no fem servir mei el kiwi per cuinar. N'apunto la idea!
    petonets

    ResponElimina
  10. Me gusta la aportación del kiwwi,que rica ha de estar.Me quedo con la receta,es muy atractiva.

    Un saludo

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!