diumenge, 17 d’abril del 2011

concurs Mones de Pascua

Hola,
avui no presento cap recepta, sinó que us anuncio el nou concrus de Mones de Pascua elaborades amb Productes de Comerç Just, al que l'any passat jo vaig participar, i que trobo una bona inciativa de la organització Alternativa 3.

Es tracta d'utilitzar el màxim de productes de comerç just, i de pas conscienciar-nos que alguns ingredients de reposteria que utilitzem provenen de països llunyans i sovint no sabem com han estat obtinguts.
Per sort cada vegada trobem més comerços que tenen productes amb el segell Fair Trade el qual garanteix condicions de treball adequades, eliminació de l'explotació infantil, preus justos pels productors, eliminació d'intermediaris, respecte al medi ambient, etc.

Els productes que podem utilitzar i que solen provenir d'indrets llunyans són sobretot la xocolata i el sucre de canya (tot i que a Europa majoritàriament consumim l'obtingut de la remolatxa, que sol ser de producció local).

En general, jo us animo a utlitzar productes locals i de temporada, com la melmelada, la fruita, les farines, o la mantega, ja que suposen una inversió a l'economia del nostre pais, eliminem intermediaris, a més de tenir la garantia d'estalviar-nos hores i combustible en el transport, càmeres frigorífiques que fan perdre frescor i qualitats als aliments, etc. 
I perquè no també recordar-vos que podem consumir ous de gallines criades de l'aire lliure.

Bé, ja no m'enrotllo més i us adjunto les bases del concurs:

1.Empresa organitzadora
La organització del concurs corre a càrrec d'ALternativa3 ONG, amb el suport de l'Ajuntament de Terrassa.

2. Bases
a) La fotografia ha de ser nítida i veure’s amb claredat la Mona Solidària i els productes de Comerç Just que s’ha utilitzat per la preparació.
b) S’ha de fer arribar a través d'email a la direcció de correu ong@alternativa3ong.org, especificant les dades personals de l’autor (nom, edat, Població, telèfon i email), títol i materials utilitzats.
c) Els drets d’autor de la fotografia passaran a la base de dades de la organitzadora del concurs.
d) La finalització del termini per enviar la fotografia serà el 13 de Maig del 2011

3. Requisits de participació
Podrà participar a la promoció qualsevol persona major d’edat i resident a Catalunya

4. Acceptació de les bases
La participació al concurs suposa la acceptació plena i incondicional d’aquestes bases general.

5. Premi
El premi consisteix en un lot de productes de Comerç Just. Les  fotografies de les Mones seran exposades durant la Festa de Comerç Just a la plaça vella, el 28 de Maig, on els ciutadans podran votar.
Aquest any hi ha un premi per escola que participi, on el premi serà una xocolatada per la classe guanyadora

6. Dades personals
Les dades personals dels participants seran inclosos al fitxer de bases de dades d'Alternativa3 ONG. Els drets d’oposició, accés, rectificació o cancel·lació d’aquests es faran per escrit a ong@alternativa3ong.org, o per telèfon a 93 786 93 79.

3 comentaris:

  1. Em sembla una iniciativa molt bona i interessant, tot el que dius i proposes cal tenir-ho en compte. Em fixaré una mica més en aquest distintiu.No participo en concursos, si tingués més temps seria una iniciativa en la que no em faria res participar. A reveure Gemma!

    ResponElimina
  2. Gràcies per la informació Gemma!! De tant en tant va bé que algú ens recordi aquestes cosetes. Jo ara estic moirant de fer-me d'una cooperativa de menjar ecològic amb l'Arnau. Els seus cosins s'hi han fet i estan molt contents.
    Amb la resta de productes m'hi fixo sempre que m'enrecordo pero estic segura que molts cops acabo comprant coses que vés a saber d'on venen!!

    Molts petonets guapa!!!

    ResponElimina
  3. Hola guapa!
    Quina bona iniciativa. Per que per temps em resulta impossible, sinó si que hi participaria. Gràcies per la inforamció i MOLTS PETONETS!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!