diumenge, 4 d’abril del 2010

Mona de Pasqua de Xocolata - Alternativa 3

Aquest any Alternativa 3 ha convocat un Concurs de Mones de Pasqua Solidàries on cal utilitzar productes de Comerç Just. Com que n'acostumo a comprar i m'ha agradat la iniciativa, no he dubtat ni un segon a participar-hi (fins el 8 d'Abril hi ha temps...). He fet una mona de maduixa i aquesta de xocolata, on els productes de Comerç Just que he utilitzat són aquests:


La Mona consta de:
- pa de pessic
- almívar
- confitura de mora
- cobertura de xocolata

PA DE PESSIC (millor fet del dia abans)
- 3 rovells + 1 ou + 50gr de sucre de Comerç Just + pell de taronja
- 3 clares + 80 gr de sucre de Comerç Just
- 80 gr de farina de blat integral
- 20 gr de farina de panís (maizena)
- 30 gr d'ametlla en pols
- 15 gr de cacau pur en pols de Comerç Just

1r. Batre els 3 rovells i l'ou senser amb el sucre i la ratlladura de taronja fins que doblin el seu volum i es blanquegin.


2n. Batre les clares amb la resta del sucre fins que quedin espumoses.


3r. Ajuntar les clares i els rovells amb una espàtula movent-la suaument.
4t. Mesclar la farina, la farina de panís, l'ametlla en pols i el cacao.

  
5è. Afegir la barreja seca als ous a través d'un tamís (que pot ser un colador) i incorporar bé amb una espàtula.


6è. Posar-ho a un motlle i enfornar a 180º uns 20 minuts o fins que al punxar amb un escuradents aquest surti ben net. Deixar refredar.




MOUSE DE XOCOLATA
- 100gr de nata muntada freda de la nevera
- 100gr de nata per muntar
- 160gr de xocolata al 70% de Comerç Just
Fondre la xocolata al bany maria fins arribar a 40º. Escalfar la nata líquida també a 40º. Mesclar la xocolata i la nata líquida i després afegir-hi la nata muntada amb una espàtula.
 











Muntatge:
. partir el pa de pessic per la meitat amb un ganivet o amb un talla-pastissos molt pràctic.


. untar bé l'interior del pa de pessic amb la meitat de l'almívar; deixar-hi caure trossos de la pell de taronja.


. escampar melmelada de mora de Comerç Just
. untar l'interior de l'altra meitat del pa de pessic i tapar.


. cobrir el pastís amb la mouse de xocolata amb l'ajuda d'una espàtula.


. decorar al gust; jo he fet unes boles de mouse de xocolata amb la tècnica anomenada quenelle, que no és més que fer croquetes; en aquest cas s'escalfen cada vegada dues culleretes amb aigua molt calenta i s'assequen bé abans d'agafar la mouse i fer la croqueta.


. al final hi he posat unes boles de quinoa cobertes de xocolata de Comerç Just, i els típics adornaments de pasqua, que no poden faltar!


5 comentaris:

  1. puc donar fer de que està boníssima !!!a mi que no m'agraden gaire els pastissos l'he trobat extra



    la mare

    ResponElimina
  2. Quina meravella de mona, m'he llegit fil per randa ingredients i processos i m'ha semblat una autèntica passada!

    ResponElimina
  3. Quina il.lusió que em visiteu vermells!! (mama, tu ja sé que ets la meva fan número 1).
    Us animo a que la proveu, és fàcil de fer i el resultat espectacular!

    Bona Pasqua!

    ResponElimina
  4. Aquesta mona té una pinta increïble!! La faré i ja t'explicaré que tal a quedat!!

    Maria Fernandez

    ResponElimina
  5. Sí María, l'has de provar i me n'envies una foto (gemmota@yahoo.com). I si t'animes participes al concurs d'Alternativa3 que està molt bé!
    Gràcies per parar-te al meu blog!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!