divendres, 5 de març del 2010

melindros

El dimecres passat vaig a anar a un curs a la botiga Gadgets & Cuina, on ens van ensenyar a fer tiramisú i coulant.
Ahir mateix ja em van venir ganes de fer les dues coses, però quan vaig anar a comprar els ingredients pel tiramisú vaig pensar “i perquè no faig jo els melindros?”.
Dit i fet, en un moment estava fent la búsqueda per internet i bingo! a tastespotting (una web que recull les millors fotos i receptes del món) hi havia un especial tiramisú, i d’aquí vaig veure que a les Daring Kitchen (on cada mes trien una recepta perquè els foodies en fagin la seva versió) l’escollit del febrer havia estat el tiramisú.

Ingredients per fer melindros, savoiardos, ladyfingers, sponge fingers o com se'n vulgui dir:
- 3 ous (rovells i clares per separat)
- 6 cullerades de sucre granulat (75gr) (la meitat pels rovells i l'altra per les clares)
- 3/4 de tassa de farina (95gr)
- 2 cullerades de farina de panís (maizena)
- 6 cullerades de sucre de pastisseria (50gr)


1r. A la batedora elèctrica batre les clares d’ou a punt de neu (vol dir que si n’agafem no n’ha de caure ni una gota); afegir-hi el sucre i tornar a batre fins a tornar a la cosistència espumosa.


2n. Batre els rovells amb la resta del sucre fins a aclarir-los (a pastisseria s’en diu: blanquejar els rovells)
NOTA: a les receptes que he anat consultant no aclareixen els rovells, però jo el primer cop que he fet la recepta m’han quedat galetes dures i fines com teules, i no em serveixen pel tiramisú.


3r. Unir els rovells i les clares molt suaument i poca estona amb una espàtula, per no perdre la textura.
  
4t. Afegir-hi la farina i batre molt poc, només fins a homogenitzar la mescla.


5è. Posar la pasta dins una mànega (a mi em va molt bé tancar la punta amb una pinça) i fer tires d'uns 8-10 cm separades uns 2cm sobre una safata de silicona o paper de forn.

 







 

6è. Espolvorejar el sucre de pastisseria per sobre els melindros; deixar passar 5 minuts i fer una segona capa de sucre. Això els hi donarà la textura sucrosa característica.

 

7è. Tenir el forn a 180º, amb la temperatura que només vingui de sota, i enfornar els melindros durant 10 minuts; girar la safata del forn i tornar a coure 5 minuts més.


8è. Deixar refredar sobre una reixeta (jo utilitzo una safata de forn reixada que col.loco sobre dos gots perquè quedi elevada i ventili per sota).


Guardar-los bé perquè ningú se’ls mengi abans d’hora!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!