dilluns, 1 de març del 2010

púding de magdalenes

Aquest post es podria haver titulat "a la 3a va la vençuda" o "què carai és un púding?"
...m'explico: el primer cop que vaig rebre l'encàrreg de fer-lo vaig recordar que al llibre del Jamie Oliver n'explica una recepta, així que em vaig posar mans a l'obra...però em va quedar una massa més dura que el pa i encara no sé què vaig fer malament.

Després vaig fer una búsqueda exhaustiva pensant que resoldria tots els dubtes, i aquí és on em vaig liar més que un cordill: en uns blogs deia que s'hi posava farina, en altres arròs, en altres xocolata i en alguns fins i tot carn (?!?!)...vaig recórrer a la tan estimada i alhora odiada wikipèdia on deia: puding = postre basat en llet o salsitxa petita (què?!?!).

Finalment vaig veure que entre els blogs catalans la majoria de púdings són postres tipus flam on s'aprofiten restes de magdalenes, brioixos, melindros o pa que han quedat secs per casa. Així que vaig recórrer al blog de la cuina de casa i ahir vaig fer el tercer intent, ara sí, amb èxit!
- 6 ous
- 200g de sucre + 100gr pel caramel
- 1L de llet de soja
- 1 culleradeta de canyella en pols
 - 300g de magdalenes

  • Primer de tot haurem de fer el caramel: posem 100gr de sucre a foc suau i l'anem escalfant fins que arrenqui el bull i desprengui l'olor de caramel. L'aboquem al motlle immediatament.









  • Mentrestant haurem posat la llet, junt amb el sucre i la canyella, a foc suau; quan arrenqui el bull ho retirem i ho deixem atemperar.
  • A continuació esmicolarem les magdalenes, la coca, els melindros o el què volguem aprofitar. Ho incorporem a la llet.
  • A part batem els ous i també els hi incorporem.
  • Remenem bé la barreja i la tirem al motlle.
  • Per coure el púding es pot fer al bany maria al forn o al foc, però jo el vaig posar al microones a potència mitja en 2 tandes de 5 minuts, i una 3a tanda a potència alta durant 8 minuts. En definitiva, s'hi ha de coure fins que quedi quallat.
  • Deixar refredar i desemmotllar.



Decoració: al gust (a mi em va quedar molt fifi, ho sé)
 

1 comentari:

  1. Hola Gemma,

    el pudding tb té molt bona pinta, l'intentaré fer aviat, tot i que tinc moltes receptes atrassades per penjar al blog. He estat mirant el blog de l'hort urbà i et volia deixar un comentari, però no se pk no he pogut. Que els tens desbloquejats?

    Només volia dir-te que a mi amb els carbassons em va passar el mateix, moltes flors pero cap fruit. Tot i això em van explicar (ho aplicaré aquest any) que has d'agafar les flors mascle (les que tenen polen i no tenen el carbassó petit a baix) i amb un palet de les orelles pillar el maxim de polen. Guardes el palet a la nevera dins de un taper, o amb paper de plata (fins a una setmana). Quan surti una femella que és la que té el carbassó petit a baix de la flor, la insemines artificialment amb el palet que has guardat a la nevera. A veure si dóna resultats.

    Fins aviat!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!