dijous, 20 de maig del 2010

pa

Fa uns mesos vaig a Andorra i, com no, vaig firar-me de iogurts, formatges, xocolates i farines! Per qui no sigui un expert en fer pa, aquestes que ja ho porten tot són ideals per iniciar-se. Només cal afegir l'aigua que t'iniquen, amassar, deixar fermentar, i enfornar! Tot està escrit a les instruccions, així que ja no hi ha excuses per no arramengar-se i enfarinar-se de dalt a baix.

De totes maneres, des de que he descobert un tal Richard Bertinet, gràcies a la Gemma de Tres Cors Davant els Fogons, crec que hauré de practicar la tècnica de l'amassat i així fer exercici a la cuina!



...i com dirien els francesos...voilà!

10 comentaris:

  1. Fer pa a casa és super complicat! A veure si a la classe del David Lienas aprenem algun truquillo ;)

    ResponElimina
  2. Aquesta mateixa marca de farina francesa té n'hi té una multicereals que és meravellosa.
    I et dic com la Gemma: amb el Lienas segur que aprendre'm més d'alguna coseta...
    Petons!

    ResponElimina
  3. Sí, ja tinc ganes de fer la clase i conèixer nous blocaires (Maragda, amb tu repetiré...)
    Fins aviat!

    Gràcies per passar pel meu blog!

    ResponElimina
  4. UALA! Acabo d'entrar per contestar-te el tema de la pasta de full i quina és la meva sorpresa! el nom del meu blog (en procés de canvis, però només en procés) a la teva entrada de pa! Moltes graciessssssssssssssssssss! ;-) Que macos que sou tots! Ah! El pa genial!

    Bé, al que anava:

    No Gemma, no n'he fet mai a fer pasta de full. La recepta que tinc és la del llibre Cuinar és senzill i diu que s'ha de fer servir mantega especial per a pasta de full. Algú sap quina mantega és aquesta?
    Aquí et deixo algunes dreceres que ha deixat la Carmen de Dulces Bocados per si ens animem!

    http://www.foodbeam.com/2008/04/10/reussir-la-pate-feuilletee-pas-a-pas-mastering-puff-pastry-step-by-step/

    http://bakingpowders.blogspot.com/2010/05/international-tarting-makes-puff-pastry.html

    http://remena-nena.blogspot.com/2010/05/repte-i-tant-pasta-de-full-cassolana.html

    Jo de moment estic amb el pastís d'aniversari de la meva mare, que avui en fa 74! Diumenge ho celebrem i espero estar a l'alçada de les circunstàncies! Petonets guapa.

    ResponElimina
  5. Que pan mas ricoo! oye que bien esas bolsas con todo preparado... la miga se ve bien rica! ñam ñam

    Besitos

    ResponElimina
  6. Gemma, també et contesto aquí a l'entrada de la pasta de full, ok?, perquè no ser si hi tornaràs a passar...

    Moltes gràcies a tots/es per tanta informació! Això només provoca una cosa, que una s'animi i accepti el repte.

    Gemma, t'agafo la paraula. M'animo a provar-ho, però sense terminis, perquè entre la feina, els nens, la casa i tot plegat no ser mai quan m'hi podré posar en calma. Demà faré (espero!)el pastís de la meva mare (ja el tinc decidit) i llavors em poso amb la pasta de full. De moment començaré a buscar receptes a veure què trobo. Primer traduiré la de la Carmen de Dulces Bocados a veure què hi diu.

    Petons i una forta abraçada. ;-)

    ResponElimina
  7. Jo al Lienas finalment hi vaig avui, no podia el 28... Però el que si m'apunto es aquesta preparació comprada a Andorra!!!

    ResponElimina
  8. Fer pà a casa és d'alló més gratificant. Jo abans només en feia de panificadora, però ara també en faig 'a mà'...té una conexió amb la tradició que és dificil d'explicar.

    :)

    ResponElimina
  9. no tinc molta experiència en això de fer pa,.. però no li faria cap lleig a una bona llesca d'aquest que has fet tu....l'aspecte de forn de debó
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Doncs ja me'l menjaria amb un bon embotit...t'ha quedat molt bonic!a reveure!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!