dijous, 13 de maig del 2010

pasta fresca farcida

Avui he preparat raviolis farcits...quina delícia!
Ja fa temps que em van regalar la màquina per fer la pasta, i la veritat és que l'he utilitzat poc...quina llàstima perquè la pasta feta a casa no té res a veure amb la comprada, i no cal haver nascut a Itàlia ni ser un cuiner reconegut perquè el resultat sigui presentable.

La recepta és tan bàsica que encara que no es tingui cap utensili es pot preparar perfectament.
- 3 ous
- 300 gr de farina (si és farina de força millor, però jo en tenia i l'he fet amb farina integral)

Posar els ous dins la farina i batre amb una forquilla. 


Començar a barrejar amb les mans i seguir treballant uns 3 minuts fins a obtenir una massa compacte que es desenganxi. A mi em va millor acabar d'amassar sobre el marbre, però sempre començo al bol per no perdre tanta farina pel camí.


Deixar resposar la bola 60 minuts a la nevera, per poder treballar-la millor.


Mentrestant preparar el farcit. Jo he barrejat: espinacs frescos, parmesà ratllat, mató esmicolat, alfàbrega i tomàquets secs.


Passat el repòs, ara és hora d'estirar la pasta. Si no tens cap aparell, es pot fer perfectament amb un corró, fins a obtenir una làmina ben fina.
Si tens una Imperia, primer cal aixafar una mica la bola amb les mans i començar a passar la pasta per la màquina amb el màxim d'amplitud (la rodeta al número 6).


Es doblega per la meitat, s'enfarina una mica i es torna a passar per la màquina. Repetir el procediment i anar reduïnt l'amplitud. Jo he fet 2 passades per cada número fins a arribar al número 2.


Extrendre dues tires fines.


Posar el farcit separat uns 5 cm.


Tapar amb l'altra tira. 


Amb la mà, envoltar el farcit i apretar pels costats per segellar bé les dues capes.


Tallar amb un tallapizzes. Amb la pasta que sobra es pot tornar a fer làmines i farcir-les igual.


Ja tenim la pasta fresca a punt. Es pot guardar a la nevera unes hores enfarinades perquè no s'enganxin unes amb altres.


Bullir 3 o 4 minuts (depenent del gruix de la pasta) i a disfrutar!. Jo l'he acompanyat de salsa pesto, i me l'he menjat a la feina (encara que estigués dins una fiambrera, era boníssima)...mmm...

7 comentaris:

  1. No m'he atrevit mai a fer pasta fresca a casa... no tinc la maquineta i tinc por que no em quedi tan fina. A tu t'ha quedat genial, l'última foto amb el farcit es veu deliciosa!

    ResponElimina
  2. Gemma, doncs no hauries de resisitir-te, perquè amb la bona cuinera que ets tu, segur que et queda bé. Sense la maquineta la pots fer igualment! Corró i com si féssis la base de qualsevol pastís!
    Gràcies per la visita!

    ResponElimina
  3. Gemmota sin palabras estoy! que delicia mmm... te han quedado de ÑAM ÑAM! y el paso a paso con las explicaciones muy bien, algún día lo intentare... lo único que con rodillo!

    Besitos guapa ;)

    ResponElimina
  4. això sí que és tenir traça...segur no ha quedat ni una porcioneta per a mi?...vaja...enhorabona.A reveure!

    ResponElimina
  5. Qué estupendo paso a paso, es tan claro que parece que se hace en un momento. Y la foto del final, super apetitosa. Me ha encantado , la proxima vez que hagas me invito a comer, jeje.
    Un besote

    ResponElimina
  6. Oh! és boníssima strodinaria, stro-di-naria!!

    capdepa!

    ResponElimina
  7. Me encanta la pasta fresca y esta pasta rellena con harina integral me parece deliciosa
    saludos
    Leo

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!