dimarts, 18 de maig del 2010

pastís de prunes amb molta fibra!


La setmana passada em vaig decidir per fer aquest pastís del llibre "500 pasteles" que em va regalar ma mare el dia de sant Jordi, i que tant li agradaria al Supruna-man de l'Arale!

A més, aprofito per participar a l'HEMC d'aquest mes, on busquen receptes per l'operació bikini, i què millor que un pastís baix en caloríes i carregat de fibra per sentir-nos bé per fora i per dins...

hemc #44 - recetas para llevar bikini esta verano
Ingrdients:
- 80 gr de figues seques
- aigua calenta
- 110gr de mantega
- 3 ous
- 130 gr de farina de blat integral
- 10 gr de farina de raïm (aport important de fibra i d'antioxidants; jo el vaig comprar al Biocultura, però és possible trobar-lo en dietètiques)
- 1 sobre de llevat químic
1r. Posar en remull les prunes amb aigua molt calenta. Quan ja estiguin toves, eliminar l'aigua deixant-ne només un cul, i triturar les prunes amb l'aigua.


2n. Batre la mantega i barrejar-la amb les prunes. Afegir els ous d'1 en 1 i seguir batent.

 
3r. Incorporar les farines i el llevat fins que quedi homogeni. Posar-ho en un motlle apte per forn.


4t. Enfornar a 180º amb la temperatura a sota, durant uns 30 minuts o fins que al punxar amb un escuradents aquest surti net. Deixar refredar sobre una reixeta.


Servir al gust...amb una mica de kefir, per exemple, el contrast entre l'àcid del iogurt i el dolç del pastís, és fabulós...

12 comentaris:

  1. Hola Gemma!! No se m'hagués ocorregut servir un pastís amb kefir, quina bona pensada!! La proposta que ens ofereixes ens encanta, boníssim i baix en calories!!! Perfecte.

    ResponElimina
  2. Gemma, no saps com m'agrada entrar al teu blog, té una imatge diferent, agradable,... com aquest pastís... i si ajuda a 'no engordar' millor que millor. Com diu aquell anunci, si és bo per nosaltres és bo per a tu!
    Tinc engegat un procés per remodelar el meu, encara que de moment continua a la meva ment, no hem passat a l'acció! Ja demano ajuda als meus fills ja (estem fent una llista de possibles noms) però no avancem. En Marc m'ha proposar exposar-ho a referèndum en el blog. No estaria malament, encara que si surt l'opció C, ni una ni l'altra :-(
    Petonets guapa, i gràcies per passar per la meva cuina, no saps com m'agrada.

    ResponElimina
  3. No he vist mai aquesta farina de raïm, però la buscaré! Aquests receptes van molt bé de cara a l'operació biquini ;)
    La foto del tall es veu super esponjós. Ha de ser molt bo!

    ResponElimina
  4. Felicitats!!!!! T'enllaço al meu bloc

    ResponElimina
  5. hola a tots!

    Vermells, els kefir és molt àcid (i molt sa) i aquest pastís és molt dolç (però no embafa), i la combinació és perfecte! Us ho recomano!

    Gemma que guspirejes, si fas un referèndum has de fer moltes pancartes, com l'Hereu...jo votaré i si vols t'ajudo amb les idees que tinguis...tu diràs...

    Gemma de la Cuina de Casa, aquesta farina també em va sorprendre a mi...suposo que en herboristeries o botigues de productes ecològics es pot trobar. És que quan vaig a fires sempre acabo amb la bossa plena de productes diferents...

    Sara Maria, moltes gràcies per incloure'm al teu blog, és un honor!

    ResponElimina
  6. Mmm que rico! y encima para cuidar la línea, buena propuesta para el hemc! sin duda lo probare Gemma ;)

    Petonents

    ResponElimina
  7. Renoi quina traça que tens gemma!,i les explicacions amb les fotos ho fan molt entenedor!!! a reveure!

    ResponElimina
  8. això de la farina de llavors de raïm és ben curiós ... mai ho havia vist,,, segur que ha de ser pura fibra ... molt interessant...
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Ben interessant aquesta recepta, amb aquests ingredients tan curiosos.
    I més si ens ajuden a rebaixar allò que sobra per poder-nos posar el bikini ;)
    Petons

    ResponElimina
  10. Hola de nou!
    Cuinaera, com que sempre faig dolços la línia ja fa temps que està curvada! jaja!

    Mercè, moltes gràcies! M'agrada posar el pas a pas perquè jo no tinc gaire memòria i així puc repetir els pastissos sempre que vulgui.

    Alfons, a mi m'encanta provar farines de diferents origens, i tant bon punt vaig veure aquesta, no vaig dubtar ni un segona a comprar-la!

    Maragda, amb tants pastissos i galetes com faig, no va malament que algun sigui lleugeret...a veure si el bikini m'entra...

    ResponElimina
  11. Bé, com que veig que ja tinc responsable de la campanya electoral (espero que el preu no sigui massa alt, aquests paios cobren molt) crec que ho haurem de tirar endavant i passar de la llista amb els noms penjada a la nevera a l'acció!
    ;-) Petó

    ResponElimina
  12. Gracias por tu participación en este HEMC.
    ¡Y muy contenta de descubrir tu blog!
    Un saludo,
    Palmira

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!