dissabte, 8 de maig del 2010

esferificació d'escopinyes amb la seva salsa

Oh! ja les puc tatxar de la llista de pendents...des de que els hi vaig dir als meus amics que m'havíen regalat el kit Textures del Ferran i l'Albert Adrià, em van començar a ploure idees esbojarrades per practicar.
Ahir, al sopar que vam fer, perquè calléssin d'una vegada (i perquè vaig trobar aquestes culleres d'aperitiu al Casa Viva per molt bon preu), els hi vaig dur aquestes esferes.
Vaig seguir les instruccions que vénen al kit sobre com esferificar espàrregs amb ous de perdiu, i només vaig modificar les quantitats.
Ja us dic ara que és com un joc, per passar-ho bé a la cuina, i per canviar la presentació d'un clàssic dels aperitius de diumenge.

- 250mL d'aigua
- 1 dosis d'Algin (1,25mL)
- escopinyes de les Rias Gallegas
- salsa d'escopinyes + unes gotes de salsa espinaler (fins a obtenir 50mL total)
- 2 dosis de Gluco (si s'esferifiquen làctics, aquest no s'hi ha de posar)
- 1/4 de dosis de Xantana


. Mesclar l'aigua amb l'Algin i batre-ho amb el túrmix per homogenitzar. Reservar 2 hores
. Mesclar el suc de les escopinyes amb unes gotes de salsa Espinaler i el gluco i batre-ho amb el túrmix fins a homogenitzar. Afegir-hi la xantana i tornar a batre. Deixar reposar a la nevera 2 hores.

. Passat el temps de repòs, agafar una mica del suc i posar-hi una escopinya al fons.


. Seguidament, sumergir-la al bany d'algin i girar la cullera fins a deixar a anar tot el contingut...misteriosament es formarà una esfera més o menys perfecte...


. Al cap de 3 o 5 minuts, recollir l'esfera i passar-la a un bol amb aigua sola.


. Emplatar al gust...jo les vaig fer el dia abans del sopar i encara estaven senseres!


7 comentaris:

  1. Ostres!!!!! vaig veure aquests Kits d'esferificacions a Solé Graells i no tenia clar si funcionaria! Nena! t'ha quedat de luxe! Crec que em compro el kit la setmana que ve. Felicitats!!!

    ResponElimina
  2. Renoi, quin nivell!!, queda una presentació genial!,els teus amics deuen desitjar fer sopars amb tú,eh?.A reveure Gemma.

    ResponElimina
  3. Que original! ¿Son muy caros estos kits? ¿Donde lo compraste Gemma? cuantas preguntas... perdón! jeje
    Me ha gustado mucho, es algo innovador y seguro que estaban muy ricos... ¿que sensación tuviste al comerlos?

    Besitos

    ResponElimina
  4. Bon dia a totes!
    El Kit va ser un regal que el meu company va comprar al Vinçon, i crec que val al voltant dels 100euros, però que pot durar molt de temps...

    Marta, si tens nens segur que ho trobaran molt divertit com quan nosaltres jugavem al Queminova!

    Mercè, els amics estan encantats, tot i que també els hi toca provar les proves fallides!!

    Cuinera, la sensació que deixa a la boca és semblant a quan et menges un tomàquet xerry senser.

    Moltes gràcies a totes per la visita!

    ResponElimina
  5. Uala quina pinta! Jo també tinc una esferificació a la llista!

    Jo un cop em vaig comprar al Solé i Graells un pot de algin i un de gluco, però no de xantà. Volia fer un caviar de fruites, amb boletes petitones fent servir una xeringa del laboratori! Però no sé perquè no va funcionar. Suposo que per la precisió que té la balança de casa com per pesar 2g! M'ho enduré al laboratori i ho pesaré un una balança més bona!

    Bueno felicitats per l'esferificació, d'aquí a Ferran Adrià hi ha un saltironet!

    Bona setmana!

    ResponElimina
  6. Gemma, només de veure-ho he pensat... ui, això és nivell Ferran Adrià! I ja veig que no m'he equivocat. ;) T'han quedat unes esferes magnífiques! I segur que brutals de gust!
    Petons!

    ResponElimina
  7. jaja! que tremoli el Ferran Adrià! Gràcies Marta! Jo crec que és un plat més propi del laboratori que de casa! Ja em diràs com t'ha anat!

    Mercè! El gust no té cap secret...la Salsa Espinaler sempre és un encert per les escopinyes! El què és sorprenent és la textura...notes com una bombolla es trenca a la teva boca i allibera la salsa amb l'escopinya...

    Gràcies per la visita!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!