divendres, 28 de maig del 2010

ous ferrats de xocolata

Carai, després de molts dies d'activitat intensa, aquesta setmana he tingut la cuina molt parada, així que aprofitaré per penjar una recepta que vaig fer fa dies.

Qualsevol ocasió és bona per fer unes galetes, i encara que el meu company comprés una súper safata de croisants per l'esmorzar de la despedida de la seva feina, jo no podia deixar escapar la oportunitat de posar-me a la cuina i engegar el forn.
Així que vaig afagar el llibre Martha Stewart's Cookies i en vaig triar unes de doble xocolata, però jo les vaig adaptar al meu gust!

Ingredients: 
- 1 tassa de mantega a temperatura ambient
- 1/2 tassa de sucre fi
- 3/4 tassa de sucre més granulat
- 2 ous
- 1 culleradeta de vainilla
- 2 tasses de farina
- 1/4 de tassa de cacau en pols (de la casa Sosa)
- 1 culleradeta de llevat químic
- 1/2 culleradeta de sal
- 1/2 culleradeta de llevat de panaderia
- 2 tasses de perles de xocolata blanca (també es pot trossejar una presa de xocolata blanca)
- 1 tassa d'avellanes torrades i pelades

Batre la mantega i els sucres fins a que quedi una barreja cremosa. Afegir els ous i la vainilla i seguir batent.


A part, mesclar la farina, el cacao en pols, els llevats i la sal. Afegir-ho a la barreja anterior i batre fins a homogenitzar la mescla.


Picar les avellanes grollerament i afegir-les a la pasta de les galetes.


Fer boles amb l'ajuda de dues culleres i posar-les sobre un paper de forn, o una supefície antiadherent (com aquesta tant vermella de Lekué i que tant m'agrada perquè és reutilitzable, rentable i no s'hi enganxa res). Cal que estiguin a certa distància perquè al coure's s'expandiran.

Finalment, afegir una perla de xocolata blanca al centre de cada galeta.


Enfornar a 180º amb la temperatura per sota, durant uns 10-12 minuts i deixar-les refredar sobre una reixeta.

19 comentaris:

  1. Molt xules aquestes galetes, diferents!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  2. Bonita presentación y seguro que muy ricas las galletas! me la apunto, por si quieres participar tienes un concurso te dejo el enlace, el premio es muy interesante, mira es este: http://www.pepekitchen.com/articulo/concurso-de-galletas-pepekitchen-caprichosdecocina-regalo-lote-de-accesorios/#more-4840

    Yo también voy a participar haber si tengo un hueco este fin de y preparo unas que tengo en mente!

    Un besito

    ResponElimina
  3. Sònia, moltes gràcies per la visita! El meu company em va dir que van tenir molt d'èxit!

    mmm, gràcies Cuinera, ja ho havía pensat però crec que a la web hi posa que només hi poden participar "blogs en español"...

    Moltes gràcies a les dues per la visita!

    ResponElimina
  4. Hola Gemma, sóc la gloria, ens em conegut aquesta tarde.
    Et volía dir que tens un blog y unes receptes molt macos.
    Estic encantada de haber-te conegut.
    Un petó.

    ResponElimina
  5. Quines galetes més originals i boniques!, noia, quan ens agrada una cosa no hi ha excuses oi?, vas a la cuina i en un moment tens unes galetes fantàstiques! quan t'hi poses no hi ha qui et pari!!!.LLàstima avui no ens hem pogut conèixer a la classe de Bonpreu, espero ho fem en una altra classe!bon cap de setmana!

    ResponElimina
  6. Genials, les trobo divertidíssimes a part de molt bones i originals. Segur que van tenir molt èxit ;)
    I ara ja ens coneixem en directe, eh? Je je je....

    ResponElimina
  7. he vingut encuriosida pel títol, ja que un ou ferrat amb xoco... no sé, no sé, però en veure que són galetes... mmm, em semblen boníssimes!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. No m'estranya que tinguessin èxit aquestes galetes!.

    Ja has posat en pràctica alguna massa de la classe del divendres?. La coca de recapte em va robar el cor, encara que molt light, molt light, no era, però el gustet de l'oli era deliciós!

    ResponElimina
  9. Hola bonica! quins ous ferrats més originals! i que bones han de ser aquestes galetes amb avellanes i xocolata.

    he vist que també ets afeccionada a l'hort urbà! perfecte! així podrem compartir experiències.

    un petó ben fort, i gràcies per la teva visita al meu bloc. :-)

    ResponElimina
  10. Ostres Gemma! Quines coses més originals que fas!

    ResponElimina
  11. Hola Glòria! a mi també m'ha agradat compartir la tarda amb tu i la Carme. Moltes gràcies per passar per aquí!

    Mercè, jo he intentat localitzar-te però ja m'ha semblat que no t'hi veia...quina llàstima!
    Sí, quan entrem a la cuina no hi ha qui ens pari, eh!?!? A mi m'apassiona!

    Gemma, sí que fan gràcia oi! I van tenir molt d'èxit!
    Em va agradar molt assistir a la sessió del bonpreu...és que ja em feieu enveja quan veia els posts-resum...No sé si podré venir a gaire, perquè sempre treballo fins tard, però ho intentaré...fins la propera!

    Dolça, al preu blog sí que "gairebé tot són postres a la cuina"...jaja!! Gràcies per la visita!

    Glòria, el dissabte vaig provar la coca, que a mi també em va semblar genial!, però em va quedar massa dura...no sé com s'ho va fer el David Lienas, per fer tantes coses amb tant poc temps i tant bones! Quina enveja!!

    Maduixa, l'honor és meu que passis per aquí...mira el proper post que faré, que em vas inspirar tu amb el teu pastís de maduixes i crema...El blog de l'hort el tinc una mica abandonat, però a l'hort ja hi tinc enciams, espinacs i pastanagues!

    Marta, són xules, eh!?! jaja!! moltes gràcies!

    Moltes gràcies a totes per la visita!

    ResponElimina
  12. com que m'has dit que tardaries a venir a monistrol, ves preparant un bon menú per convidar-me a casa teva ben aviat, jeje

    una abraçada

    la mare

    ResponElimina
  13. je trouve ces biscuits bien gourmands, j'adore
    bonne soirée

    ResponElimina
  14. uns ous ferrats molt divertits i originals ...ja els hi agradaria a les gallines, guatlles, oques ... fer aquesta mena de delícies
    una abraçada

    ResponElimina
  15. Precioses i ultra-xocolataires. Ideals per a la meva companya,hehe.

    felicitats, un resultat boníssim.

    ResponElimina
  16. Que maques aquestes galetes! Molt originals amb la perla de xocolata blanca. Doncs si, semblen ous ferrats!!!!
    Saps, ahir vam fer el teu gelat d'anous. Avui el tastatem però sembla que pinta bé, per algun tastet que sempre un bon/a cuiner/a fa. Jejejejeje! Llàstima que estigui sense la meva estimada càmara (ara ja a reparar). Bé, de totes maneres en faré foto amb la de carret i quan les tingui digitalitzades a veure si uns puc fer un resum de tot el que he cuinat aquests dies.
    Una forta abraçada guapetona i fins la propera.

    ResponElimina
  17. Mama!!...no pateixis, que intenta´re preparar-te alguna cosa que t'agradi!! Ah! el proper HEMC és de "receptes de la mama" així que et rendiré un homenatge!

    Fimère, merci! Tu est bienvenue à mon blog! Je suis très heurese de ton visite!

    Alfons, moltes gràcies! jaja! les gallines es quedarien ben parades!

    Starbase, són molt enxocolatades, i estic segura que si els hi prepares a la teva companya quedarà encantada!

    Gemma, què et semblen els ous ferrats, eh?!!?
    Ei, que bé que hagis preparat el gelat...segur que t'ha quedat boníssim! Ja em diràs...ah! tots fem tasts d'estranquis mentre cuinem, oi!??! És el millor de ser el xef!

    ResponElimina
  18. I quins ous ferrats! per esmorzar, per dianr, per..., i a tothora.

    Em sembla una recepta genial.

    Petons

    ResponElimina
  19. Acabo de descobrir el teu blog i m'encanta! Segueixo mirant... aquests ous ferrats són per llepar-se els dits!

    ResponElimina

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!