diumenge, 14 de febrer del 2010

croquetes de formatge

Fa 2 dies va venir un amic a sopar a casa, i no hi ha res que m'agradi més que aprofitar per fer coses que entre setmana ni hi penso, perquè tiro més de peix a la planxa i verdures ràpides... 

El menú va ser:
- croquetes de formatge amb melmelada de nabius
- torradetes amb paté d'albergínia i anxova
- olivetes
- xips de verdures
mmm...quin devantal més bufó...gràcies Nanny!! 

Anem a per la primera recepta de la vetllada: les croquetes que vaig trobar aquí
- 1 ceba
- 500mL de llet
- 3 rovells d'ou
- 3 clares d'ou
- 150gr formatge emmental
- 150gr formatge gruyère
- 100gr de farina
- 50gr de farina de panís (maicena)
- sal, pebre, nou moscada
- pa ratllat
- oli d'oliva

1r. Mesclar la llet, les farines, els formatge i els 3 rovells. Afegir sal, pebre i nou moscada al gust.

2n. Posar la ceba al foc i deixar que s'estovi i es dauri una mica. Afegir-hi la barreja anterior i no deixar de remenra fins que quedi una massa espessa (val a dir que quan un cop fred s'espesseig encara més). Deixar refredar.


3r. Fer les croquetes amb l'ajuda d'una cullera o boles amb les mans. Passar-les per la clara d'ou i pel pa ratllat. Fregir amb l'oli molt calent. Al treure-les, jo les deixo escórrer de l'oli sobrant a un colador fi.
Es poden acompanyar amb una mica de melmelada de nabius al costat.
 

2 comentaris:

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!