diumenge, 28 de març del 2010

pizza casolana

El divendres vaig tenir uns convidats molt especials, i ho són en molts sentits però sobretot perquè me'ls estimo un munt i perquè els seus paladars es van quedar a l'etapa pre-adolescent i no els puc deleitar mai amb proves culinàries rares...quina llàstima!
Per això em vaig decidir per la pizza, un clàssic que agrada a tothom.

Per la massa:
- 500gr farina
- 1 sobre de llevat de panaderia
- 250-300 aigua tèbia (sempre la meitat de la quantitat de la farina)
- 2 culleradetes oli i sal
Val la pena mirar el capítol de Cuines del Fabián Martí i també els consells d'aquest blog de cuina.

1r. barrejar la farina i el llevat
2n. afegir-hi l'aigua i barrejar
3r. finalment tirar-hi l'oli per damunt i incorporar lleument
4t. deixar reposar 1 hora
5è. Dividir la massa per la meitat per fer 2 bases.
6è. Estirar-les amb el corró i posar-les a la safata del forn per preparar al gust i enfornar.

NOTA: quan he arribat a casa al vespre, la massa estava trencadíssa i no he pogut fer la base de la pizza; per sort n'havia comprat dues de Buittoni...arj! 

Pels farcits:
DE TONYINA I ANXOVES
- sofregit de tomàquet
- tonyina i anxoves
- formatge ratllat
- mozzarela fresca i orenga, que sempre s'han de posar un cop la pizza està fora del forn.


DE 3 FORMATGES
- sofregit de tomàquet
- formatge emmental ratllat
- formatge de rulo de cabra
- formatge mozzarela ratllada
- orenga, afegida un cop fora del forn



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!