dilluns, 1 de març del 2010

teules de mel i mirtils

Ja he dit altres vegades que m'encanta que vingui gent a casa perquè tinc l'alicient de provar noves receptes. 
Aquest dissabte van venir amics a fer un esmorzinar, que consisteix en menjar des de l'esmorzar fins el dinar (no, no va ser un brunch...això mai!); total, que van arribar a les 12 i no van marxar fins les 6 de la tarda...sense comentaris!
El menú va ser:
- pancakes amb de tot (sirope de arce, nata, melmelada, nocilla, formatge, maduixes...arg!)
- coca de iogurt amb peres
- teules de mel i mirtils
- pa amb tomàquet i embotits
- fruita (algú la va tastar?)
- sucs de fruita, tès, cafès i moscatell per fer baixar

La recepta de les teules la vaig treure del llibre de la Martha Stewart.
Els ingredients es donen sobretot en tasses (cups); es poden comprar mesuradors d'1 cup, 1/3, etc, però si no es tenen, per tal de convertir les mesures en grams recomano dues pàgines: una en castellà i una en anglès.

- 1/2 tassa de mirtils secs (a qualsevol mercat es troben) 
- 2/3 de tassa de sucre morè lleuger
- 1/2 tassa de mantega (113gr)
- 1/2 tassa de mel (es pot substituirs per melassa d'arròs, de blat, etc.)
- una punta de sal
- 2/3 de tassa de farina de pastisseria


1r. Posem els mirtils a hidratar-se amb aigua calenta, durant uns 20minuts
2n. En un pot al foc, escalfem el sucre, la mantega, la mel i la sal. Quan estigui ben dissolt ho retirem del foc i hi afegim la farina removent per incorporar-la bé i que evitar els grumolls.


 3r. A part haurem escorregut els mirtils de l'aigua i els haurem triturat ben fins. Ara els incorporem a la barreja anterior.

 


4t. Hauren de deixar reposar la pasta ben bé 1 hora fins que s'endureixi (si la posem a la nevera accelarem el procés). Passat aquest temps hem de fer boles d'uns 2cm de diàmetre i les posem sobre safates de forn de silicona a uns 5 cm de separació entre elles, perquè s'expandeixen molt.
Al cap de 7 minuts traiem la safata i la deixem refredar sobre una reixa, durant uns 20 segons.


5è. Ara ja podrem anar donant forma a cada galeta. Al llibre recomanava utilitzar el mànec d'un utensili de cuina, però jo ho vaig acabar fent amb les mans.
El resultat són unes galetes molt dolçes i amb important presència de la mel.

1 comentari:

M'agrada que em deixis un comentari, i accepto les crítiques constructives. Moltes gràcies per passar pel meu blog!