Aquest mes de Novembre no paro, i és que amb les mares que ens reunim cada setmana, ens falten dies per trobar-nos i compartir vivències i dubtes. Per un d'aquests àpats, vaig preparar una altra recepta dolça que incorpora verdura, com en el cas del
pastís de pastanaga, molt fàcil de fer i amb un bon resultat!
Ingredients:
- 195gr de mantega
- 1 tassa de puré de carbassa (carbassa bullida amb aigua, pelada i triturada)
- 2 ous
- 1 tassa de sucre fi (integral)
- 1/2 tassa de sucre granulat (integral)
- 1 tassa i 2/3 de farina de kamut

- 1 culleradeta de sal
- 1/2 culleradeta de canyella
- 1/4 culleradeta de nou moscada
- 1/8 culleradeta de clau mòlt
Primer de tot, posarem la mantega en un cassó a foc molt molt baix, perquè es fongui i es torri una mica. La reservarem.
En un bol hi barrejarem tots els ingrdients secs: la farina, la sal, l'impulsor, i les espècies.
En un altre, hi posarem els ous, els sucres i el puré de carbassa. Començarem a batre fins a obtenir una mescla homogènia i cremosa. Ho podem fer a mà perfectament.
A continuació, hi abocarem la mantega que haurà adquirit un color amarronat. La hi abocarem vigilant de que no ens hi caiguin les parts cremades que hauran quedat al fons del cassó. Seguirem batent.
Finalment, hi afegirem la barreja dels ingredients secs, incorporant-los bé amb l'ajuda d'una espàtula.
Omplirem 2/3 dels motlles de magdalenes amb la massa, i els enfornarem a 180º durant 20 minuts o fins que al punxar amb un escuradents aquest surti net i sec (per assegurar que les magdalenes surtin bé, no només cal posar-les als motlles de silicona, sinó que aquests han d'estar posats dins d'un motlle d'alumini...no em pregunteu perquè, però en tots els blogs ho recomanen així, i relament el resultat és millor).
Cobertura de mantega torrada (brown butter icing):
- 130 gr de mantega
- 2 tasses de sucre llustre
- 2 culleradetes d'essència de vainilla
- 2 cullerades de llet
En un pot, escalfarem la mantega a foc molt lent, fins que quedi d'un color torrat i desprengui aroma a avellana.
Afegirem la mantega al sucre llustre i batrem una mica. Seguidament, hi afegirem l'essència de vainilla i la llet, i acabarem de batre fins a obtenir una mescla cremosa i consistent (si cal, es pot afegir més llet, cullerada a cullerada, però a mi no em va caldre).
Pel muntatge, i amb la cobertura encara calentona, posarem les magdalenes de cap-per-avall, perquè quedin impregnades de la cobertura, les aixecarem amb delicadesa, i les deixarem que es refredin per consumir.
NOTA: la propera vegada els hi posaré una capa més fina de cobertura, perquè és molt dolça i amaga massa la magdalena, que per si sola ja és molt bona.
Ens quedaran unes magdalenes de consistència molt suau i aromàtiques, que per si soles ja són un plaer, i que amb la cobertura els hi oferim un punt dolç que hi combina molt bé. També es poden muntar amb la cobertura de formatge fresc de
les magdalenes de plàtan.